Hardlooptraining in Amsterdam

Hardlooptraining Amsterdam

Eastrunners traint minimaal eens per week, elke week, het hele jaar door. De trainingen duren ongeveer 75 minuten en beginnen altijd met een goede warming-up. Daarbij wordt aandacht besteed aan rekken, dynamische oefeningen, loopscholing en blessurepreventie.

Na de warming-up begint de kerntraining, welke als thema snelheid, kracht of uithoudingsvermogen heeft. Bij de kerntraining past de trainer het trainingsniveau individueel aan, zodat de trainingen voor iedereen uitdagend zijn. Deze professionele begeleiding kan alleen gegarandeerd worden als de groepen niet te groot zijn. Bij Eastrunners zal je daarom nooit groepen groter dan 10 lopers vinden.

Iedere training eindigt met een cooling-down, om het lichaam en alle spieren die zijn gebruikt weer langzaam tot rust te brengen.

Realistische doelen stellen en waarmaken

Of je nou een beginnend hardloper bent en 4 km achter elkaar wil kunnen hardlopen, of een gevorderd hardloper die zijn/haar PR op de (halve) marathon wil verbeteren, bespreek je doel met de gediplomeerd trainer en ga samen aan de slag om dat doel te bereiken.

Een fitter lichaam?

Natuurlijk kun je ook als doel hebben je algehele gezondheid te verbeteren en een fitter lichaam te krijgen. Ook aan die doelen worden de kerntrainingen aangepast.

Heb je bijvoorbeeld vetverbranding als doel? Dan is het niet noodzakelijk om je lichaam 75 minuten lang op een ontzettend hoge intensiteit tot het uiterste te dwingen. Vetverbranding kan namelijk ook (en misschien zelfs wel beter) gerealiseerd worden door een duurtraining op een relatief laag tempo, waarbij de hartslag niet te hoog oploopt en het aerobe uithoudingsvermogen wordt aangesproken. Niet alleen neemt het aantal haarvaatjes in je lichaam op deze manier toe, je kunt ook nog sociaal contact onderhouden met je medesporters. Deze wijze van trainen wordt doorgaans langer volgehouden en leidt daarom vaker tot het behalen van de gestelde doelen.

Quotes van lopers

  • 'Lekker trainen in het Oosterpark: goede begeleiding en leuke afwisselende oefeningen. Zo komen we de winter wel door!!'

    Mayka

  • "Onder deskundige begeleiding lekker buiten trainen, met Eastrunners Amsterdam, heerlijk! Vond het in elk geval weer fijn vandaag!"

    Bedankt J.
  • Al meerdere jaren train ik met veel plezier bij Eastrunners. De trainer is betrokken en zorgt voor een fijne sfeer in de groep. Ze kan de training heel goed aanpassen op de verschillende niveaus van de deelnemers. Ik vind de loopscholingsoefeningen en intervallen leuk om in de groep te doen. Zo maakt de training me sterker en de kans op blessures kleiner. Met de aandachtspunten die de trainer individueel geeft blijf ik met veel plezier lopen.

    Olga van Ewijk

  • De loopgroep van Eastrunners op zaterdagochtend is een goede stimulans om te blijven rennen. De lessen zijn afwisselend en er is aandacht voor looptechniek, sneller worden, etc. Echt een aanrader!

    Victor

  • "Lekker buiten sporten en fitter worden, met een leuke groep en een gemotiveerde trainer!"
  • 'Met deze trainer en groep behaal ik loopresultaten die ik eerder in andere loopgroepen nooit behaald heb. Bij het allereerste begin wordt gevraagd (soort intake) naar persoonlijk doel/behoefte van nieuweling. Krijg nagenoeg een op maat training die past bij individu. Wat ik knap vind hoe Monique het voor elkaar krijgt de deelnemer te motiveren steeds een tandje hoger in te zetten. Bij eerste les heeft het een grote indruk achtergelaten dat Monique heel stellig advies gaf om door de week ook zelf te moeten trainen; train je niet door de weeks en heb je het moeilijk op zaterdag. Ik krijg veel instructies en feedback waar ik mee aan de slag kan.'

    Carmelita
  • 'Door te trainen bij de Eastrunners, word je een blessure vrije goede runner. De trainingen worden uitstekend op maat verzorgd en er is ook aandacht voor en met elkaar.'

    Gusta
  • Door hardlopen heb ik eindelijk mijn astma onder controle.

    Samen met mijn personal trainer van Eastrunners Amsterdam heb ik doormiddel van hardlopen geleerd mijn astma de baas te worden. Ik had nooit gedacht dat het mij zou lukken om te gaan sporten. Hardlopen doe ik nu twee dagen in de week waarvan 1x met mijn personal trainer van Eastrunners Amsterdam.

    Gelukkig, nu ben ik mijn astma de baas, mijn volgende doel is om mee te trainen met Eastrunners in groepsverband op zaterdagochtend in Amsterdam.

    Lina

  • 'Je kunt het gehele jaar door bij Eastrunners trainen met veel lol en onder professionele begeleiding. Het is ontzettend prettig om het gehele jaar door te trainen met een leuke groep.'

    Renata
  • "De training met Eastrunners Amsterdam was leuk en afwisselend. Ik vond dat ik als beginner goed begeleid werd!"

    Racquel
  • 'Tijdens de training sta je geen minuut stil: ben je niet aan het hardlopen, dan ben je wel bezig met loopscholing, rek-, kracht- of stabiliteitsoefeningen. De training is pittig en gevarieerd en wordt mooi opgebouwd. Ik vind het motiverend om op zaterdagochtend met een groepje van verschillende niveaus te trainen. En je kunt er nog een hoop leren ook!'

    Groet Marlies

  • "Hardlopen is gezond voor lichaam en geest." Groetjes, Renata
  • 'Monique zorgt voor een afwisselende les en voor mij is het een sportief begin van het weekend.'

    Marissa
  • "Lekker trainen in het Oosterpark: goede begeleiding en leuke afwisselende oefeningen. Zo komen we de winter wel door!!" - Mayka
  • 'Monique zorgt altijd voor een afwisselende training, waarbij je op een veilige en plezierige manier je prestaties kunt verbeteren.'

    Victor
  • 'Eastrunners helpt mij om beter te lopen door mij minstens één keer per week aan techniek te laten werken. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.'

    Mike
  • De trainer van Eastrunners stimuleert mij om meerdere keren in de week lopen, dat passend om sneller te worden en om mijn wedstrijddoel te halen!

    Debbie Poort

  • “Tijdens de training sta je geen minuut stil: ben je niet aan het hardlopen, dan ben je wel bezig met loopscholing, rek-, kracht- of stabiliteitsoefeningen. De training is pittig en gevarieerd en wordt mooi opgebouwd. Ik vind het motiverend om op zaterdagochtend met een groepje van verschillende niveaus te trainen. En je kunt er nog een hoop leren ook!”

    Groet Marlies
  • "Heel fijn dat we ook tips krijgen waarmee we zelf verder kunnen trainen. Ik sport niet alleen, ik leer ook veel. Daardoor wordt het echt leuk en houd ik het zo lang vol!"
Aanmelden bij Eastrunners

Nieuwste artikelen


Algemene Voorwaarden | Alle rechten voorbehouden | 2017 - 2020 | Eastrunners.nl