Trainen bij Eastrunners Amsterdam geeft je energie!

Door regelmatig te sporten en te bewegen krijg je meer energie en sporten maakt je fitter en gelukkiger. Voldoende lichaamsbeweging heeft een positief effect op je gezondheid, het versterkt je spieren en botten, draagt het bij aan gezonde hart- en bloedvaten, zorgt voor een optimale hersenfunctie en verhoogt je afweer. Een goede conditie betekent dat je volop energie hebt om dingen te doen. Voor wat extra motivatie hieronder een aantal redenen om in het Oosterpark in Amsterdam bij Eastrunners mee te trainen.

Minder moe

Voel je je vermoeid? En heb je nergens zin in? Kom in beweging, want je lichamelijk inspannen doet je goed. Span je spieren aan, inhaleer die frisse buitenlucht en beweeg. Je lichaam beloont je na pakweg een half uurtje met nieuwe energie. Gegarandeerd!

Voel je fysiek sterker

Ontbreekt het je soms aan energie om bepaalde dingen te doen? Geregeld sporten bouwt je spieren op en je spieren worden sterker. Je botten behouden hun dichtheid en er wordt genoeg gewrichtssmeersel aangemaakt. Daardoor blijft je lichaam soepel en sterk. En dat is prettig, want alledaagse activiteiten kosten je dan geen moeite.

Conditie verbetert

Krijg je onvoldoende lichaamsbeweging, dan is de kans groot je conditie laag is. Dat kan er voor zorgen dat allerlei alledaagse activiteiten je moeite kosten. Plan daarom meerdere keren per week een sportieve activiteit. Dan merk je dat je uithoudingsvermogen met sprongen vooruit gaat en je jezelf fitter voelt. Op de zaterdagochtend hardlopen met Eastrunners in het Oosterpark in Amsterdam is een prima begin.

Concentratie neemt toe

Sporten stimuleert de bloedsomloop, waardoor er onder andere meer zuurstofrijk bloed in je lichaam en dus ook in je hersenen komt. En dat is in feite energie die ervoor zorgt dat je je beter kunt concentreren.

Bestrijdt stress

Sporten is een zeer effectieve manier om stress tegen te gaan. Bij het sporten maakt je lichaam onder andere het geluksstofje endorfine aan. Dat bestrijdt niet alleen het stresshormoon, maar geeft je ook een gelukzalig gevoel. Zie je de zaken weer een stukje positiever. En regelmatig bewegen maakt je veerkrachtiger waardoor je beter kunt omgaan met spanningen.

Een boost voor je ego

Ook niet onbelangrijk, bewegen zorgt er ook voor dat je er beter uitziet. Een betere doorbloeding en snellere afvoer van afvalstoffen zorgen voor een mooiere huidskleur. Het opbouwen van spierweefsel zorgt er voor dat je strakker in je vel zit. Dat zorgt ervoor dat je je prettiger voelt, maar het boost ook je ego; zorgt dat je meer zelfvertrouwen hebt en energieker bent.

Minder ziek

De endorfine die je aanmaakt tijdens het sporten, is ook goed voor je afweer. Het prikkelt je immuunsysteem en daardoor ben je minder vatbaar voor virussen.

Beter slapen

Lichaamsbeweging ervoor dat je energie hebt om de hele dag actief te zijn. Maar het zorgt ook voor een goede nachtrust. Het helpt beter en dieper slapen, waardoor je de volgende ochtend goed uitgerust en fit opstaat.

Vergroot je energie, geef jezelf een goed gevoel en voorkom allerlei gezondheidsproblemen. Genoeg redenen om in beweging te komen bij Eastrunners in het Oosterpark in Amsterdam.

Eastrunners Amsterdam

We run together

Quotes van lopers

  • De loopgroep van Eastrunners op zaterdagochtend is een goede stimulans om te blijven rennen. De lessen zijn afwisselend en er is aandacht voor looptechniek, sneller worden, etc. Echt een aanrader!

    Victor

  • De trainer van Eastrunners stimuleert mij om meerdere keren in de week lopen, dat passend om sneller te worden en om mijn wedstrijddoel te halen!

    Debbie Poort

  • Door hardlopen heb ik eindelijk mijn astma onder controle.

    Samen met mijn personal trainer van Eastrunners Amsterdam heb ik doormiddel van hardlopen geleerd mijn astma de baas te worden. Ik had nooit gedacht dat het mij zou lukken om te gaan sporten. Hardlopen doe ik nu twee dagen in de week waarvan 1x met mijn personal trainer van Eastrunners Amsterdam.

    Gelukkig, nu ben ik mijn astma de baas, mijn volgende doel is om mee te trainen met Eastrunners in groepsverband op zaterdagochtend in Amsterdam.

    Lina

  • 'Lekker trainen in het Oosterpark: goede begeleiding en leuke afwisselende oefeningen. Zo komen we de winter wel door!!'

    Mayka

  • "Lekker buiten sporten en fitter worden, met een leuke groep en een gemotiveerde trainer!"
  • 'Eastrunners helpt mij om beter te lopen door mij minstens één keer per week aan techniek te laten werken. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.'

    Mike
  • "Lekker trainen in het Oosterpark: goede begeleiding en leuke afwisselende oefeningen. Zo komen we de winter wel door!!" - Mayka
  • "Heel fijn dat we ook tips krijgen waarmee we zelf verder kunnen trainen. Ik sport niet alleen, ik leer ook veel. Daardoor wordt het echt leuk en houd ik het zo lang vol!"
  • "Hardlopen is gezond voor lichaam en geest." Groetjes, Renata
  • “Tijdens de training sta je geen minuut stil: ben je niet aan het hardlopen, dan ben je wel bezig met loopscholing, rek-, kracht- of stabiliteitsoefeningen. De training is pittig en gevarieerd en wordt mooi opgebouwd. Ik vind het motiverend om op zaterdagochtend met een groepje van verschillende niveaus te trainen. En je kunt er nog een hoop leren ook!”

    Groet Marlies
  • "De training met Eastrunners Amsterdam was leuk en afwisselend. Ik vond dat ik als beginner goed begeleid werd!"

    Racquel
  • 'Tijdens de training sta je geen minuut stil: ben je niet aan het hardlopen, dan ben je wel bezig met loopscholing, rek-, kracht- of stabiliteitsoefeningen. De training is pittig en gevarieerd en wordt mooi opgebouwd. Ik vind het motiverend om op zaterdagochtend met een groepje van verschillende niveaus te trainen. En je kunt er nog een hoop leren ook!'

    Groet Marlies

  • "Onder deskundige begeleiding lekker buiten trainen, met Eastrunners Amsterdam, heerlijk! Vond het in elk geval weer fijn vandaag!"

    Bedankt J.
  • 'Je kunt het gehele jaar door bij Eastrunners trainen met veel lol en onder professionele begeleiding. Het is ontzettend prettig om het gehele jaar door te trainen met een leuke groep.'

    Renata
  • 'Door te trainen bij de Eastrunners, word je een blessure vrije goede runner. De trainingen worden uitstekend op maat verzorgd en er is ook aandacht voor en met elkaar.'

    Gusta
  • 'Monique zorgt voor een afwisselende les en voor mij is het een sportief begin van het weekend.'

    Marissa
  • 'Met deze trainer en groep behaal ik loopresultaten die ik eerder in andere loopgroepen nooit behaald heb. Bij het allereerste begin wordt gevraagd (soort intake) naar persoonlijk doel/behoefte van nieuweling. Krijg nagenoeg een op maat training die past bij individu. Wat ik knap vind hoe Monique het voor elkaar krijgt de deelnemer te motiveren steeds een tandje hoger in te zetten. Bij eerste les heeft het een grote indruk achtergelaten dat Monique heel stellig advies gaf om door de week ook zelf te moeten trainen; train je niet door de weeks en heb je het moeilijk op zaterdag. Ik krijg veel instructies en feedback waar ik mee aan de slag kan.'

    Carmelita
  • Al meerdere jaren train ik met veel plezier bij Eastrunners. De trainer is betrokken en zorgt voor een fijne sfeer in de groep. Ze kan de training heel goed aanpassen op de verschillende niveaus van de deelnemers. Ik vind de loopscholingsoefeningen en intervallen leuk om in de groep te doen. Zo maakt de training me sterker en de kans op blessures kleiner. Met de aandachtspunten die de trainer individueel geeft blijf ik met veel plezier lopen.

    Olga van Ewijk

  • 'Monique zorgt altijd voor een afwisselende training, waarbij je op een veilige en plezierige manier je prestaties kunt verbeteren.'

    Victor
Aanmelden bij Eastrunners

Nieuwste artikelen


Algemene Voorwaarden | Alle rechten voorbehouden | 2017 - 2020 | Eastrunners.nl